Але ви помиляєтеся, тому що їх стосунки з Bertone почалися в 1962 році, коли італійцям було доручено створити дизайн представницького седана Mazda Luce 1965 року. Як і більшість концептуальних автомобілів 70-х років, Mazda MX-81 (також відома як Bertone Aria) переосмислила, як люди можуть взаємодіяти з автомобілем. Він народився з сучасних досліджень аеродинаміки, ергономіки та ідеї інтеграції цих дорогих комп'ютерних пристроїв в автомобілі майбутнього.

Реальність, яка очікує MX-81 і його концептуальних побратимів, як і раніше виглядає футуристично і чудове. В порівнянні з нашим ландшафтом знаходяться під загрозою зникнення купе, принижених седанами, нудними кросоверами і гігантськими пікапами. Це робить той факт, що майбутній електричний позашляховик Mazda MX-30 стимулював відродження MX-81, тільки ще більш іронічний, але я прийму будь-яку причину для повної реставрації давно забутого концепт-кара.

Тепер про це відродження. Після десятиліть сну Mazda витягла MX-81 зі складу в районі Фучізакі на півдні Японії і доставила в штаб-квартиру. Прозвучало механічне відродження, доповнене свіжими рідинами, налаштуванням двигуна, свіжими гальмами і деяким часом на треку, щоб переконатися, що все працює відповідно до заявленої мети MX-81 приблизно в 1981 році. Потім крос-культурна концепція була відправлена ​​в Турин, де фахівці з реставрації SuperStile виконали повний ремонт екстер'єру та інтер'єру.

Як згадувалося раніше, Mazda хотіла використовувати MX-81, щоб підкреслити радикальний характер свого електричного кросовера MX-30. Яскравою подією стало те, що в березні 2021 року MX-81 зустрів свого духовного наступника в тому ж місці, яке зробило його одним з найвідоміших піар-чудів 1980-х років: в знаменитому Міланському соборі Дуомо ді Мілано. Оригінальне фото зробило MX-81 чимось на зразок культової класики в куточках Інтернету, присвячених шанувальникам мінімалістського дизайну і сінті-поп-культури.

Отже, ось він: один шедевр архітектури епохи Відродження, одна вища точка концептуального італійського стилю... і один нудний кросовер з електроприводом? Можливо, це тому, що я грав з іграшковими машинками, змодельованими по шедеврів Бертоне, але дизайн MX-30 milquetoast передбачає, що у MX-81 з дикою фантазією дійсно є найсучасніші електричні біти. Але я впевнений, що MX-30 буде виглядати зовсім радикально і далекоглядно, коли він буде припаркований поруч з його сучасним конкурентом CUV.

Легенда свідчить, що Mazda попросила Бертоне створити концепт-кар, щоб здивувати відвідувачів автосалонів в сезоні 1981 року. Обмеження, накладені японською фірмою, були значними і вимагали, щоб Mazda Familia поточного покоління (Mazda GLC в Америці) лежала в основі дизайну. Кінцевим результатом став «відмінний маленький автомобіль», точно такий же, як і його проект, навіть якщо це чотиримісне купе з двома дверима було занадто схоже на концепт-кар Bertone / Volvo Tundra 1979 року. Навіть земляна колірна палітра MX-81 була натхненна шведською концепцією дворічної давності.

Переробка ідей продовжилася під мінімалістською італійською шкірою, оскільки новий чотирициліндровий двигун Mazda з інжекторним двигуном і турбонаддувом дебютував в MX-81, за два роки до випуску в (JDM) Mazda Familia XGi-R Turbo. У виробничої комплектації двигун Mazda E5T видавав 114 кінських сил, так що у нього був потенціал продуктивності в крихітному концептуальному автомобілі.

Звичайно, це за умови, що безглуздий румпель MX-81 дозволяв водієві точно керувати ним на швидкості. У той час італійці були відомі своїми радикальними поглядами. Гумовий ремінь, натягнутий на нактоуз приладової панелі, безсумнівно, викликав ажіотаж на автошоу.

Також наводить на роздуми методології рульового управління, інтер'єр MX-81 (усіяний кормами для автосалонів,) які тепер є предметом мрій про синтезаторах: цифрові дисплеї, допоміжні перемикачі та ЕПТ-екран всередині рульового колеса, тюнер Hi-Fi Clarion та касетний плеєр і пара поворотних ковшоподібних сидінь в науково-фантастичному стилі. Якби в нічному клубі в Logan's Run була VIP-кімната, ну, ви б подивилися на неї.

У порівнянні з радикальними темами, які MX-81 представив публіці в 1981 році, сучасна реставрація концепту в SuperStile була повністю традиційної. У той час як зняття і установка компонентів на замовлення не відбуватиметься так само гладко, як в серійному автомобілі, основи забарвлення скла / всього кузова однакові, незалежно від предмета.

Те ж стосується і інтер'єру. У той час як тканинні вставки сидінь потребувалися тільки в чищенні паром, в деяких місцях була додана нова шкіра. Функціональні елементи, такі як тендітні віконні механізми, піддалися ремонту - трудомістке завдання, якщо мій час, проведений з віконними підйомниками Lamborghini Urraco, є хоч одним показником - але килими виглядають настільки ж міцними, як і матеріали, що використовуються в комерційних будівлях епохи бруталізму. Хто знає, скільки роботи треба було, щоб повернути чарівність приладової панелі до життя.

Аеродинамічний клин Mazda - це варіація на тему Volvo Tundra 1979 року народження, яка більш приваблива через звичайне рульове колесо і раціональну кількость скління. Проте, MX-81 - улюбленець шоу-кара, і його висувні фари з додатковими сигнальними вогнями дійсно надихнули дизайнерів Mazda. Те, що ви бачите ймовірно, є джерелом натхнення для передньої панелі Mazda RX-7 (FC) і шокуючого гладкого хетчбека 323 F. Останні тенденції, можливо, прирекли MX-81 на безвість, але він не заслуговує такої долі.